Tracking cookies

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken.

Ja, ik geef toestemmingNee bedankt
24/7 Support

24/7 Support

Direct hulp? Bel 035 - 75 11 920

Als IT-professional met een landelijke dekking zijn we, waar je ook bent, altijd in de buurt. Onze supportmedewerkers staan dagelijks klaar om organisaties zowel remote als op locatie te ondersteunen bij vragen en/of incidenten. Onze eerstelijns support is zo nodig ook 24x7 bereikbaar.

Indien er geen contract is afgesloten dan moet er rekening gehouden worden met een start tarief


Bel 035 - 75 11 920

Start hulp op afstand (TeamViewer)

https://www.lunite.nl/typfout-oorzaak-grote-storing-clouddienst-amazon/l171c6
Direct hulp nodig? Bel 035 - 75 11 920

Direct hulp? Helpdesk

035 - 75 11 920
 

Terug naar alle berichten
Typfout oorzaak grote storing clouddienst Amazon
Typfout oorzaak grote storing clouddienst Amazon

Typfout oorzaak grote storing clouddienst Amazon

3 maart 2017

De storing bij clouddienst Amazon S3 die downtime veroorzaakte bij veel Amerikaanse websites en diensten, kwam doordat een medewerker een typfout in een commando maakte. Daardoor haalde de Amazon-medewerker veel meer servers offline dan de bedoeling was.

Het is onbekend wat de typfout precies was, maar de medewerker wilde met het commando een paar servers offline halen voor het proces van in rekening brengen van S3-diensten, meldt Amazon. Door het commando verkeerd in te voeren, gingen het index-subsystem offline. Dat is het systeem dat alle servers indexeert en dus de locatie en metadata bevat van alle S3-servers in de regio. Daardoor werd het onmogelijk om veel servers te gebruiken. 

Het herstarten van het index-subsysteem was vrij snel gedaan, maar veel servers hadden inmiddels een backlog van requests en het duurde daardoor langer voordat alles weer normaal functioneerde. De storing vond dinsdagavond Nederlandse tijd plaats.

Door de storing waren veel Amerikaanse websites en diensten geheel of deels onbereikbaar. Veel sites en diensten gebruiken de diensten van Amazon. Onder andere Imgur, Medium, Slack, Yahoo webmail, Quora, Trello en Runkeeper ondervonden gevolgen van de problemen. 

Amazon neemt diverse maatregelen om te zorgen dat de storing niet meer zal voorkomen. De belangrijkste daarvan is dat de tool die de medewerker gebruikte om enkele servers offline te halen niet meer in een keer de belangrijkste servers kan beheren. Ook wil Amazon zijn index-subsystem sneller kunnen herstarten.

 

bron: Tweakers / http://www.freepik.com/free-photos-vectors/star - Star vector created by Terdpongvector - Freepik.com

Animana Unit4 Business Software Haaglanden CAS CISCO citrix HP DELL Apple IBM Juniper Routit microsoft Trend Micro