24/7 Support

24/7 Support

Direct hulp? Bel 035 - 75 11 920

Als IT-professional met een landelijke dekking zijn we, waar je ook bent, altijd in de buurt. Onze supportmedewerkers staan dagelijks klaar om organisaties zowel remote als op locatie te ondersteunen bij vragen en/of incidenten. Onze eerstelijns support is zo nodig ook 24x7 bereikbaar.

Indien er geen contract is afgesloten dan moet er rekening gehouden worden met een start tarief


Bel 035 - 75 11 920

Start hulp op afstand (TeamViewer)

https://www.lunite.nl/stemwijzers-offline-door-ddos-aanval/l169c6
Direct hulp nodig? Bel 035 - 75 11 920

Direct hulp? Helpdesk

035 - 75 11 920
 

Terug naar alle berichten
Stemwijzers offline door DDoS-aanval
Stemwijzers offline door DDoS-aanval

Stemwijzers offline door DDoS-aanval

15 maart 2017

De digitale stemhulpen Kieskompas en Stemwijzer waren dinsdagavond opnieuw onbereikbaar.

Even waren de beide websites weer bereikbaar, nadat ze eerder op de dag al getroffen waren door een DDoS-aanval, maar dat was van korte duur. Rond acht uur vanavond gingen de stemhulpen weer offline.

Kieskompas en ProDemos, de organisatie achter de StemWijzer, gaan uit van een gecoördineerde aanval. Volgens Willem Blanken van Kieskompas begonnen de aanvallen op de digitale stemhulpen op hetzelfde moment. Duidelijk is dat de websites vooral te lijden hadden van verkeer uit het buitenland. 

De StemWijzer was aan het begin van de avond weer even online en Kieskompas was rond 19.30 weer even bereikbaar, maar nog geen halfuur later waren ze al niet meer te bereiken. 

ProDemos had dinsdagochtend uit voorzorg extra servers geïnstalleerd. Dat moest voorkomen dat een grote toestroom van internetters tot problemen zou leiden. Tegen de DDoS-aanval viel volgens de woordvoerster echter weinig te beginnen.

Ook Kieskompas was goed voorbereid maar was niet opgewassen tegen de DDoS-aanval.

Bron: NU.nl / http://www.freepik.com/free-photos-vectors/card - Card vector created by Vectorpocket - Freepik.com

Animana Unit4 Business Software Haaglanden CAS CISCO citrix HP DELL Apple IBM Juniper Routit microsoft Trend Micro