24/7 Support

24/7 Support

Direct hulp? Bel 035 - 75 11 920

Als IT-professional met een landelijke dekking zijn we, waar je ook bent, altijd in de buurt. Onze supportmedewerkers staan dagelijks klaar om organisaties zowel remote als op locatie te ondersteunen bij vragen en/of incidenten. Onze eerstelijns support is zo nodig ook 24x7 bereikbaar.

Indien er geen contract is afgesloten dan moet er rekening gehouden worden met een start tarief


Bel 035 - 75 11 920

Start hulp op afstand (TeamViewer)

https://www.lunite.nl/diensten/backup/_474____NL
Direct hulp nodig? Bel 035 - 75 11 920

Direct hulp? Helpdesk

035 - 75 11 920
 

Back-up recovery

Back-up is een belangrijke zaak in onze dagelijkse leven

Back-up is een belangrijke beveiligingsfactor

Simpel gezegd is een back-up een reservekopie van bestanden op devices die gebruikt kunnen worden wanneer er iets mis is gegaan. Het is natuurlijk mogelijk dat er wel eens een bestand per ongeluk wordt verwijderd of dat bestanden gegijzeld en beschadigd worden door een virus. Met een back-up kun je de schade beperken omdat verloren informatie weer recovered kan worden. De back-up is daarom een van de meest kritische (maar helaas vaak vergeten) beveiligingsfactoren voor een organisatie. Je kan een back-up online (cloud), maar ook lokaal (Tape, NAS) uit (laten) voeren.

De back-up is een van de meest kritische beveiligingsfactoren voor een organisatie

We gebruiken de nieuwste en optimaal beveiligde technologie. De gegevens worden dagelijks versleuteld, gecomprimeerd en via internet verzonden naar het datacenter. Natuurlijk is het mogelijk om een dagelijkse back-up naar een NAS op locatie naar keuze toe te voegen.

Frequentie 

In overleg wordt via een vaste frequentie back-ups gemaakt, wanneer de bestanden recovered moeten worden heb je dus de meest actuele data. Het slagen van een back-up is wel afhankelijk van een aantal factoren. Online back-ups kunnen niet slagen wanneer de internet verbinding wegvalt en voor tape back-ups moeten er natuurlijk tapes geplaatst worden.

Terugzetten back-up 

Wanneer je bijvoorbeeld door een calamiteit als een natuurramp, inbraak of brand, niet meer bij het bestaande netwerk kunt, heb je een terug te zetten kopie van de relevante data van het moment van de back-up. Wanneer je deze terugzet ben je in feite dus terug op die dag.

Stel, in het weekend is je organisatie gesloten en de back-up wordt vrijdagmiddag gemaakt. Bij een calamiteit in het weekend kun je dan terug naar de momentopnamen van vrijdag. Effectief ben je dan nul dagen kwijt.

Meer informatie nodig?

Meer weten over het maken van back-up's? Lees dan meer over Online en Offline back-up methodes. Voor algemene vragen verwijzen we je graag naar onze FAQ's.

Liever persoonlijk advies?

Neem dan even contact met ons op, we vertellen je graag meer.  

Contact opnemen

Animana Unit4 Business Software Haaglanden CAS CISCO citrix HP DELL Apple IBM Juniper Routit microsoft Trend Micro